گلکسی نوت ۸ بهترین صفحه نمایش را دارد


موسسه دیسپلی‌میت (DisplayMate) پس از بررسی گوشی گلکسی نوت ۸ سامسونگ اعلام کرد این گوشی «نوآورانه‌ترین نمایشگر را با بهترین عملکرد در بین تمامی گوشی‌های هوشمند بررسی شده توسط این آزمایشگاه دارد». موسسه دیسپلی‌میت برترین مرکز ارزیابی نمایشگرهای ویدیویی در جهان است.

گلکسی نوت ۸ توانست بالاترین رتبه بدست آمده در میان تمامی گوشی‌های هوشمند یعنی رتبه «عالی A+» را از این موسسه دریافت کند. این بررسی برای معیارهای اصلی نمایشگر یعنی روشنایی، قابلیت دیده شدن در فضای باز و گاموت رنگ انجام شد. نهایتا نوت ۸ توانست حتی از پرچمداران قبلی سامسونگ یعنی گلکسی S8 و عضو قبلی خانواده نوت نیز پیشی بگیرد.

 

روشنایی بیشتر، انعکاس کمتر

نمایشگر بدون مرز گلکسی نوت ۸ رکورد بالاترین میزان روشنایی را با ۱۲۴۰ نیت دارد. این مقدار ۲۲ درصد بیشتر از روشنایی گلکسی S8 است. میزان انعکاس صفحه نمایش نوت ۸ نیز ۴.۶ درصد و یکی از کمترین مقادیری است که تا کنون در آزمایش‌های موسسه دیسپلی‌میت بدست آمده است.

رزولوشن بالا

نمایشگر گلکسی نوت ۸ با داشتن اندازه بزرگتر و نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ اولین گوشی سری نوت است که رزولوشن ۳K QHD+ (۱۴۴۰*۲۹۶۰) دارد. این نمایشگر مجهز به پیکسل‌های الماسی (Diamond Pixel) و زیرپیکسل‌هایی است که با دقت ۵۲۱ پیکسل در اینچ تصویر را رندر می‌کند و در نتیجه دقت تصویر تا حد زیادی افزایش یافته و با توجه به امکان دید ۲۰ از ۲۰ صفحه نمایش در فاصله ۱۰ اینچی یا بیشتر، می‌توان گفت نمایشگر کاملا دقیق است.

 

سرگرمی‌های گسترده‌تر

گلکسی نوت ۸ گواهی MOBILE HDR PREMIUM را از مجمع UHD Alliance دریافت کرده است یعنی می‌تواند تصاویری با کیفیت ۴K را پخش کند که برای تلویزیون‌های رده‌بالای UHD تولید شده است.

برای انجام این کار نمایشگر نوت ۸ از گاموت رنگ گسترده DCI-P3 پشتیبانی کرده، رنگ مشکی را بصورت کامل نشان داده و نرخ کنتراست را به بی‌نهایت رسانده و حداکثر میزان روشنایی را به بیش از هزار نیت افزایش داده که برای بازه دینامیکی بالا مورد نیاز است. به علاوه پردازشگر ویدیوی داخلی این گوشی به آن امکان می‌دهد بازه دینامیکی ویدیوهای معمولی را هم گسترش داده و آنها را شبیه ویدیوهای HDR نمایش دهد.

گاموت رنگ گلکسی نوت ۸ از گلکسی S8 هم بیشتر و دربرگیرنده ۱۱۲ درصد DCI-P3 و ۱۴۱ درصد sRGB است. به عبارت دیگر کاربران می‌توانند از دیدن فیلم و بازی با همان رنگ‌های موردنظر تهیه کننده‌ها لذت ببرند.

نوآوری در طراحی

موسسه دیسپلی‌میت ارزیابی بسیار مثبتی نیز درباره طراحی بدون مرز نمایشگر گوشی گلکسی نوت ۸ دارد که تقریبا کل بخش جلویی گوشی را دربر می‌گیرد. این گزارش می‌گوید نمایشگر ۶.۳ اینچی این گوشی ۲۰ درصد بزرگتر از نمایشگر گلکسی S8 و تا ۱۴ درصد بزرگتر از نمایشگر‌ نسخه قبلی گلکسی نوت است. این در حالی است که اندازه کلی گوشی افزایش نیافته است.

گلکسی نوت ۸ بهترین صفحه نمایش را دارد
انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

شمارش معکوس تا برگزاری IFA 2017 آغاز شد


چیزی تا برگزاری نمایشگاه سالانه IFA 2017 باقی نمانده و شرکت های مختلف در سرتاسر دنیا آماده اند تا جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه کالاهای مصرفی الکترونیکی را در آن به نمایش بگذارند.

لازم است اشاره کنیم که امسال این نمایشگاه بین روزهای یکم تا ششم سپتامبر (دهم تا پانزدهم شهریور ماه) در برلین برگزار می شود اما شرکت ها معمولا یک یا دو روز پیش از افتتاح رسمی آن اقدام به معرفی محصولات خود می کنند.

امسال نیز مانند سنوات گذشته اخبار و شایعات متعددی در رابطه با محصولات احتمالا حاضر در برلین منتشر شده و تقریبا می دانیم که باید منتظر چه گجت ها و کالاهایی باشیم.

در ادامه این مطلب نگاهی اجمالی خواهیم داشت به مهم ترین رویدادهایی که قرار است پیش از آغاز به کار رسمی این نمایشگاه برگزار شوند و البته محصولاتی که ممکن است شاهدشان باشیم.

سامسونگ

کنفرانس خبری: چهارشنبه ۸ شهریور، ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران

محصولات احتمالی: Gear Fit 2 Pro و Gear Sport

ایسوس

کنفرانس خبری: چهارشنبه ۸ شهریور، ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران

محصولات احتمالی: جایگزین ZenWatch 3 و سخت افزارهای مختلف در زمینه گیمینگ با برند Republic of Gamers

سونی

کنفرانس خبری: پنجشنبه نهم شهریور، ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران

محصولات احتمالی: موبایل های Xperia XZ1 و XZ1 Compact

ال جی

کنفرانس خبری: پنجشنبه نهم شهریور، ساعت ۱۱:۳۰ صبح به وقت تهران

محصولات احتمالی: موبایل V30

لنوو

کنفرانس خبری: پنجشنبه نهم شهریور، ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران

محصولات احتمالی: جایگزینی برای لپ تاپ Yoga 910 و برخی لپ تاپ های میان رده دیگر

با پوشش خبری ویژه تکنولوژی بروز از این رویداد ما را همراهی نمایید.

شمارش معکوس تا برگزاری IFA 2017 آغاز شد
انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۶

لوازم خانگی هوشمند ال جی به دستیار صوتی الکسا مجهز می شوند


شرکت ال جی قصد دارد دستیار هوشمند آمازون یعنی الکسا (Alexa) را درون لوازم خانگی خودش تعبیه کند. این کمپانی کره ای طی روزهای آتی، قابلیت های الکسا در محصولاتش را در جریان نمایشگاه IFA امسال در برلین به نمایش خواهد گذاشت.

از جمله مواردی که از ال جی در برلین خواهیم دید، سازگاری اسپیکر آمازون اکو با چند محصول مبتنی بر اینترنت اشیاء است که نحوه کنترل لوازم خانگی از طریق فرامین صوتی را به واسطه دستیار دیجیتالی آمازون نشان خواهد داد.

تقریباً سه ماه قبل بود که این کمپانی خوشنام کره ای، از تجهیز لوازم خانگی اش به دستیار هوشمند گوگل یعنی Assistant خبر داده بود. هنوز مشخص نیست آیا پشتیبانی از الکسا در پلتفرم اینترنت اشیاء ال جی هم به صورت جهانی خواهد بود یا تنها بخشی از محصولات بازارهای خاص به چنین قابلیتی مجهز می شوند.

طبق اعلام ال جی، تمام محصولاتی که از گوگل اسیستنت پشتیبانی می کنند، با سامانه هوش مصنوعی آمازون نیز سازگار خواهند بود که وسایلی همچون یخچال، سیستم تهویه مطبوع، اجاق گاز، جاروبرقی رباتیک، ماشین لباسشویی و خشک کن را در بر می گیرند.

ال جی می گوید پشتیبانی از الکسا بدین معناست که مشتریان روز به روز گزینه های بیشتری برای تعامل هوشمند با لوازم خانگی هوشمند پیدا می کنند و اکوسیستم IoT این کمپانی به مرور، تقویت خواهد شد.

گفتنیست علی رغم اعلام این خبر، ال جی همچنان به تقویت همکاری با یکی از رقبای اصلی آمازون، یعنی گوگل مشغول است. این کمپانی قصد دارد نسخه کره ای دستیار گوگل را همزمان با معرفی موبایل V30 عرضه کند و وظیفه تولید پیکسل 2 اکس ال را نیز بر عهده گرفته است.

منبع:  Android Headlines

لوازم خانگی هوشمند ال جی به دستیار صوتی الکسا مجهز می شوند
انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۶

با پنج ویژگی برتر گلکسی نوت 8 سامسونگ آشنا شوید


پس از هفته ها انتظار، گلکسی نوت 8 به صورت رسمی معرفی شد و حالا باید منتظر بررسی های مختلف و نظر کارشناسان در مورد این فبلت محبوب اما گران قیمت باشیم.

سامسونگ معمولاً در زمان معرفی سری نوت، قابلیت ها و ویژگی های جدیدی را هم عرضه می کند تا پرچمدار جدیدش را نسبت به محصولات قبلی خود و دیگر رقبای بازار، متمایز سازد. یکی از بزرگ ترین گلایه های کاربران در زمان معرفی گلکسی نوت 7، این بود که فبلت مورد بحث تفاوت چندانی با گلکسی اس 7 اِج نداشت و فقط یک قلم S Pen به آن اضافه شده بود.

 

 

 

حال کمپانی کره ای تمام تلاش خود را به کار بسته تا این داستان برای کهکشانی جدیدش تکرار نشود. گلکسی نوت 8 اگرچه شباهت فوق العاده ای با گلکسی اس 8 و به خصوص مدل پلاس آن دارد، اما تفاوت های غیر قابل انکارش می تواند طرفداران مردد را هم به خرید آن وادار سازد.

 

در ادامه به بررسی نقاط قوت اصلی گلکسی نوت 8 می پردازیم.

 

دوربین دوگانه

 

بزرگ ترین تغییر گلکسی نوت 8 در مقایسه با پرچمداران قبلی این شرکت، استفاده از دوربین دوگانه است که یکی از بهترین ویژگی های این فبلت نیز محسوب می شود.

 

 

دوربین های دوگانه از سال گذشته در بسیاری از موبایل های رده بالا به کار رفته اند و اکنون برخی از میان رده ها نیز به آن مجهز هستند، اما سامسونگ انتظار طرفداران را ارج نهاده و دوربین دوگانه اش را با ویژگی های ارزشمندی همراه ساخته است.

 

دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 از دو حسگر 12 مگاپیگسلی تشکیل شده؛ یکی از حسگرها لنز عریض با گشودگی دیافراگم f/1.7 دارد و از سیستم فوکوس خودکار فوق سریع �دوال پیکسل� نیز بهره می گیرد، در حالی که دومی به لنز تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 مجهز شده و توانایی بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری و زوم دیجیتال 10 برابری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

 

مهم ترین نکته در مورد ماژول تصویربرداری گلکسی نوت 8، این است که برای نخستین بار در دنیای موبایل شاهد تجهیز هر دو حسگر به سیستم لرزشگیر اپتیکال (OIS) هستیم. این ویژگی می تواند ثبت عکس های واضح و شفاف را در شرایط نوری مختلف توسط هر دو دوربین میسر سازد.

 

 

با پنج ویژگی برتر گلکسی نوت 8 سامسونگ آشنا شوید
انتشار : ۷ شهریور ۱۳۹۶

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما